woensdag 31 augustus 2011

Materialenmix...

We gaan ons weer "ingraven"! :) Volgens de kenners zullen we aankomend winterseizoen meer dan ooit ons omringen met "textiel". Niet alleen voor onszelf, maar dus ook voor ons huis. Je merkt het misschien zelf ook wel, niet alleen fysiek maar ook mentaal zijn we in de winter meer op zoek naar "warmte".
Geen probleem, want mooie, stoere, en wárme woonaccessoires genoeg in "woonland".


alle getoonde items via Tierlantijn.....toffe stoel Ilona;)


gebreid vloerkleed van Molitli...al heb ik het langiusdesign ook al eens zien doen met Zpaghetti

kussen van schapenvacht linksboven, kaarsen in vorm van huisje en kandelaar Rendier via Tierlantijn



Textiel in de vorm van vloerkleden, gordijnen, schapenvachten, kussens, plaids, in warme kleuren(hoeven niet altijd dónkere kleuren te zijn!) en grove materialen(die roepen het warme idee op én voelen warmer aan;)).
Hot deze winter is het bont....gevoelig onderwerp, dus ook fakefur behoort tot de opties! Wil ik je er alleen nog wél even aan helpen herinneren dat je voor een spannend effect moet blijven mixen met materialen, het wordt bv allemaal nogal "dof" als je allemaal matte, grove stoffen neemt, een sparkle mag ;)...dus gladde en ruwe materialen lekker mixen. Stijlen mixen mag ook, we noemen dat eclectisch(maar neem er dan liefst niet meer dan 2, anders noemen we dat al snel "allegaar";) en wordt het onrustig en onsamenhangend)

Een goed voorbeeld van warme maar ook heldere kleuren zijn de nieuwe kleuren van Farrow & Ball.....


Ik wens je veel inspiratie en plezier tijdens het mixen!

Groetjes,
Lynda

5 opmerkingen:

Tierlantijn zei

Je krijgt het weer voor elkaar hoor...je brengt een heerlijk warm en knus najaars gevoel bij me los! Heb er bijna zin in... Nog even een paar van die heerlijk Indian Summer dagen en dan duik ik in de wollen sokken en sla ik een heerlijke sjaal om mij hals!

Smok!

...en inderdaad...de stoel is zó gaaf!!

Claudia Leertouwer zei

Je hebt weer alles uit de kast gehaald!

Anita zei

Met zo'n post zou je toch spontaan zin in de winter (pardon herfst) krijgen. Héérlijk al die warmte om je heen. Een hoog knussel gehalte ;-)
Vandaag nog eerst een prachtige zomerdag !!!!
Groetjezz lfs mij

Huys 50 zei

Het Kleurenblok.............helemaal mijn ding !!!
Winter/ uhhh Herfst, naaa nee nog niet,WAT nog lang niet !!!!!
Effe wachten nog.

grtjs
Dicky Marie.

André en Inka. zei

stoel is supergaaf,...wij hebben hier een heerlijke oude butterfly chair naast de houtkachel staan,heerlijk om in weg te zakken en lekker te hangen,leuke gave post,Lynda,...super


maar nog eventjes wachten met de herfst,hoor wil eerst nog genieten van het zonnetje