donderdag 21 juli 2011

Contrast...en een portie lef

Jawel hij is er!! Mijn nieuwe "Eric Kuster"!
Zijn naam wordt verbonden aan glamour, jetset en the rich and famous. Je houdt van zijn stijl of helemaal niet. Maar even los van het feit of het je "ding"is of niet, wil ik jullie aan de hand van wat foto's wat belangrijke aspecten van stylen laten zien.



Een veelgehoorde opmerking bij mensen thuis is: "ik mís iets, maar wát"? LEF!:) en dan kijken de mensen vaak een beetje verbaast. Hebben ze dan met veel "lef"al gekozen voor een kleurtje op de muren, toch ben je daarmee niet klaar.
Om een interieur "diepte"te geven, om er "iets te laten gebeuren"zul je aan het "mixen"moeten slaan.
Mixen in structuren(materialen/stoffen), mixen in vormen...kijk even mee wat ik bedoel....




Harde vloer, zacht tapijt en gordijnen....hard--> zacht
Rechte lijnen in vloer, ronde vaas erop...strakke pilaren....ronde potten erop recht---> rond

harde donkere vloer, zacht licht tapijt (contrast in kleur EN hard/zacht)
Glanzende lampenvoeten(rond) matte vierkante tafels...(contrast vorm en mat/glanzend)


je ziet het inmiddels zelf? Plaid("bont") met kussens(glans), matte leren achterwand met lijnen, glanzende bolle lampenvoeten.

muur met frame en dierenvel

en die ronde schaal staat hier niet toevallig ;)....(rond/hoekig)

glanzende panelen(contrast in wit zilver en goud) met matte vazen van natuurlijk materiaal(poreus)...overigens, voor diegene die "vreemd"naar het goud kijken....goud wordt HOT deze aankomende winter, zowel in mode als interieur....dat je het weet;))

deze foto heb ik een beetje vreemd moeten nemen om erop te krijgen wat ik wil laten zien....deze ruimte heeft veel hoeken en dus rechte lijnen....de meubels zijn over het algemeen hoekig van lijn.....dus die wanddeco met enorme "bollen"erop is een must, anders zou het erg hoekig/lijnig en dus saai worden(remember, je hoeft het niet mooi te vinden...het klopt wél)

en als laatste deze....hoge ruimte, hoge ramen, horizontale raambekleding(lijnen...verticaal...horizontaal) Door te kiezen voor lage lange meubels zoals de bank en de tafel benadruk je de hoogte van de ruimte nog eens, sterk punt want zo'n mooie hoge ruimte moet je optimaal gebruiken en laten uitkomen natuurlijk....en weer de mix in materialen en vormen he.....

Fan of niet, mooi of niet, budget of niet;).....ik hoop dat ik je heb kunnen laten zien dat stylen niet alleen maar een kwestie van "een beetje leuk schuiven met spulletjes"is.;)

In elke woonstijl zijn deze "regels"toe te passen, en binnen elk budget kun je lef tonen!
Leef gevaarlijk...heb léf!!!;)

Groetjes
Lynda


4 opmerkingen:

vosgesparis zei

mooi kan ik eindelijk mijn gouden Pols Potten varken met fatsoen van t toilet halen!

Petra zei

Leuk Lyn, zo leren we nog eens wat :) Wel jammer, goud is aan mij niet besteed, maar waarschijnlijk zit ik aankomende "winter" eindelijk in de lang verwachte, bijna nooit gekomen renovatie.

Met daarbij nog een kleine meervoudige verrassing.

Liefs Petra

lia zei

Kijk even rond..) En ja, ik mix behoorlijk, al zeg ik het zelf..

Tierlantijn zei

Zo leren we weer wat! ;)

Liefs!